Het creëren van een snellere en boeiendere site-ervaring vereist vaak afwegingen tussen verschillende inkomstenstromen van het bedrijf. Kan de toename in conversie van meer betrokken gebruikers het verlies aan advertentie-inkomsten meer dan goedmaken? Het is een gewaagde gok die het analyse- en experimentatieteam van Realtor.com wilde nemen begin 2018.
Een snellere ervaring is een betere ervaring
Als een onderneming die primair op digitale marketing draait, is Realtor.com afhankelijk van het bieden van een gebruikerservaring die snel levert wat zijn klanten willen: onroerendgoedvermeldingen die mensen helpen het juiste huis te vinden.
De site biedt zowel onroerend goed vermeldingen als advertenties van makelaars. Toen de bezorgdheid over de snelheid van hun website vorig jaar begon te spelen, begon het team dat verantwoordelijk was voor analyse en optimalisatie, te zoeken naar het verminderen van de digitale advertenties op hun site als een manier om de siteprestaties te versnellen. Ze vreesden dat digitale advertenties vaak de snelheid van websites zouden kunnen vertragen, zowel op desktop als mobiele apparaten, en dat trage sitesnelheden vaak van invloed kunnen zijn op de consumentenervaring en conversiepercentages.
Zonder rekening te hoeven houden met steeds meer advertentieplaatsen in het design, zou het team ook de flexibiliteit krijgen om verder te optimaliseren en belemmeringen weg te nemen voor het vergroten van gebruikersbetrokkenheid en succespercentages.
Door: Robin Pam, Lees verder in het Engels: How Realtor.com Delivered a Faster, Better Customer Experience with Experimentation